söndag 18 september 2016

Jordnötssmörs-nicecream

Aldrig testat att göra egen glass. Eller jo nu ljuger jag; jag har aldrig _lyckats_ göra egen glass snarare, för att min glassmaskin är klass: Eldorado.
Så jag försökte hursomhelst mig på att göra nice cream, vilket är en enkel och god glass.
Jag tyckte dessutom det var en himla bra idé att köra i jordnötssmör och toppa med kokosbacon.
Kokosbaconet är jag inte hundra på hur man gör dock, jag fick det av min mor.

Blir: en bytta nice cream



Ingredienser:
-------------
2 bananer
en dutt jordnötssmör, valfritt beroende på hur mycket du diggar det

Valfritt:
----------
Man kan ha lite sojagrädde i om man vill få det mer krämigt.
Du kan givetvis ha andra grejer i som bär och skit om du gillar det.

Utförande:
-----------
Skiva bananerna och lägg i en bytta och ställ i frysen.
Låt dem frysa över natten.
Ta ut 10 minuter innan du tänkt göra glassen och mixa sedan slätt i en mixer.
Häll i så mycket jordnötssmör du tycker känns rimligt och mixa det med.
Klart!
Förvara i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar